autohosi czechyachtteam hofmann-elko

TESTY

Ford Focus 1.6 16V GHIA

nahled
 

Testovali jsme Ford Focus 1.6 16V benzin. Jak obstál v testu? Je Focus dobrou investicí jako ojetina?  

 

Ford Focus je již po dlouhou dobu stálicí v nižší střední třídě. Na trhu se objevil již v roce 1998 a nahradil tak model Escort. O proti Escortu i narostl. V roce 2001 prošel i drobným faceliftem, který na venek téměř nepoznáte, jen na předních světlometech a nárazníku, kde došlo k přesunu směrových světel.

Pustili jsme se do testu modelu z roku 2003 s motorem 1.6 benzin o výkonu 74 kW. Tento motor disponuje 16V technikou a je druhou nejnižší benzinovou variantou. Jedná se i o často prodávaný motor, vzhledem k poměru výkon cena. I vzhledem ke spotřebě byl podle mě tento motor jedním z nejvhodnějších. Najezdili jsme s tímto motorem více jak 600km a moje myšlenky se potvrdili. Námi testovaný Focus měl najeto 107 000km, což není mnoho.

Design : U Focusů je design přímo nadčasový. Nejedná se jen o exteriér, ale i o interiér. Když potkáte na solnici Focuse, nepřehlédnete jej. Interiér je vyroben z kvalitních materiálů a vše skvěle lícuje. Uspořádání je přímo perfektní. Vše je přehledné a jednoduché. Přístrojová deska nijak neomezuje řidiče při v řízení. I prostor pro nohy na předních sedadlech je přímo neobvyklí. Co mě osobně zaujalo a v co jsem ani nedoufal je prostornost na zadních sedadlech. Zde se skutečně pohodlně vejde i téměř dvoumetrový člověk. Místa je zde opravdu hodně. Ve srovnání se Škodou Octavia jeFocus na zadních sedadlech obrovské auto.  Kufr není malý, ale rozhodně ne veliký. Patří spíše do průměru.

Jízda : Motor mě mile překvapil svou ochotou spolupracovat. Nečekejte žádný velký zátah. Přesto můžeme jet 150km/h a to velmi plynule. Téměř do všech kopců na dálnici dokáže zrychlovat. A to vše se spotřebou něco málo přes sedm litrů. O podvozku toho bylo řečeno dost. Je fantastický. Auto se nenaklání v zatáčkách a velmi pěkně a poslušně drží stopu. Na silnicích druhé třídy vás bude nutit do trochu sportovnější jízdy. Nezávislé zavěšení zadních kol je výborné. V kombinaci s tímto motorem, který ve vyšších otáčkách vydává velmi pěkný zvuk se mi toto auto opravdu líbí. Při běžném provozu je motor kultivovaný a především tichý. Samozřejmě, že na jízdních vlastnostech se projevují i vhodně zvolené pneumatiky, na kterých se nevyplácí šetřit.

Závěrem: Focus mě v mnohém příjemně překvapil a je možné říci, že mu není téměř co vytknout. Stále se jedná o špičku nižší střední třídy s vynikajícími jízdními vlastnostmi a poměrně slušným benzinovým motorem. Bohužel malou vadou na kráse byli naftové motory, které nepatřily k nejspolehlivějším. I proto je vhodnější benzinová varianta. Pro rodiny je tu verze sedan a především Kombi. Verze Ghia bývají již také dostupné a jejich vybavenost a použité materiály v interiéru jsou lepší, než u běžných verzí. Navíc pořizovací cena tohoto vozu se pohybuje již okolo 110 000,- Kč, což je velmi přijatelné.

  • test
  • test
  • test
 
  • Autor: Jan Hofmann
  • Datum vydání: 05. 11. 2010
  • Počet přečtení: 6509
created by smicer & bena | administrace | AutoHosi © 2010