autohosi czechyachtteam hofmann-elko

TESTY

FIAT STILO MW TROFEO 1.9 JTD- Nenápadný služebník

nahled
 

 

Dostalo se nám do rukou toto v česku podceňované, ale přesto mezi ojetinami jedno z nejprodávanějších aut. Najeli jsme s ním přes 30 000km a jak to dopadlo???

 

 

 

Když se v česku řekne FIAT, spousta lidí tuto značku odsoudí, aniž by měla kdy možnost se v takovémto voze svézt, nebo jej vlastnit. Proto nám to nedalo, a otestovali jsme si tento vybraný vůz.

 

            Vozidlo bylo zakoupeno v Německu se stavem tachometru 86 000km. Vyrobeno bylo v roce 2005 a i v tomto roce bylo uvedeno do provozu. Sloužilo jako služební vůz soukromé kliniky. Proto věc, která nás zaskočila, obuto je na originálních nízkoprofilových kolech o rozměru R17 215/45. Výbava je jen lehce nadstandardní a to v podobě automatické klimatizace. Vše ostatní mají i vozy v základní výbavě, jako je ABS, 6 airbagů, integrované rádio s CD a šesti repro.

 

Prvním řekněme zklamáním byl nefunkční parkovací asistent. Při zařazení zpátečky se ozvalo jen pískání. Tato závada nám byla objasněna až v česku, kdy jsme vozidlo nechali v servisu prověřit. Parkovací senzor byl poškozen nárazem, tudíž nelze dávat vinu automobilce a servis nám jej za 2000Kč vyměnil. Ovšem co dále? Vše funguje dobře.

 

Motor : 1.9 JTD je předchůdce motorů MultiJet, které Fiat začal používat ve Stilu až koncem roku 2005. Při pohledu do TP mě zrazila kolonka hmotnost. Prázdný vůz váží 1460kg, což je více než VW Passat. Že je motor opravdu těžký se projevilo při prvním nastartování studeného motoru. Do kabiny je přenášeno chvění a nepříjemný hluk. To vše se diametrálně mění po zvýšení otáček. Motor ztichne a chvění ustane. Při zahřátém motoru se zvuk do kabiny nepřenáší. Náš motor disonuje 85kW výkonu, což není málo.

 

Jízda : motor má plynulí zátah od nízkých otáček, dobře se však cítí okolo 3000ot/min. I když je toto kombi směle označeno za SW (sport wagon), nečekejte žádné sportovní vlastnosti. Auto je spíše konstruované pro pohodlí posádky, jemuž je i přizpůsobena výška vozu. Upřímně neznám moc vozů v nižší střední třídě, které by byli pohodlnější. Jen mi trochu chybí větší boční vedení u sedaček. Při ostřejší jízdě Stilo trpí mírnou neotáčivostí, na kterou si však zvyknete a předem s ní budete počítat. Při přejezdu výmolů se v kabině ozývají nepříjemné zvuky, což jsem připsal horšímu stavu tlumičů.

 

Komfort : V tomto voze najdu vše, co potřebuji až na tempovat. Ten mi chyběl hlavně při delších cestách. Překvapila mě však vnitřní prostornost. Tím , že je auto vyšší, jsou vyšší i sedadla, čímž není potřeba tolik prostoru pro nohy. Ve čtyřech lidech cestujete stále velmi pohodlně bez jakéhokoliv omezování se. Sedadla jsou opravdu pohodlná a i při delších cestách Vás nic nebolí. Tady je diametrální rozdíl např. od ŠKODY Octavie, kde jsou sedáky příliš úzké a nevhodně tvarované. Navíc prostor pro cestující na zadních sedadlech téměř neexistuje. Zavazadelník je opravdu dostatečně prostorný a při sklopení sedadel nabídne naprosto rovnou podlahu.

 

Slovo autora : Protože jsme nadšení jachtaři, rozhodl jsem se vyjet do chorvatského Biogradu právě fiatem, ačkoliv jsem věděl, že poveze většinu zavazadel a 4 lidi. Zavazadelník byl naplněn věcmi skutečně po střechu. Aby bylo vše objektivní, jel se mnou i Milan, který Fiaty v lásce rozhodně nemá. Žádné šetření a pomalá jízda nepřicházely v úvahu, proto se jelo velmi svižně. Do Biogradu jsme dojeli na jedno natankování což rozhodně potěšilo. Pohled na palubní počítač však také velmi potěšil. Rychlostní průměr 114km/h rozhodně nebyl málo a spotřeba 5,9litrů/100km, ta překvapila i zarputilého škodováka. Při cestě zpět Milan vyřkl větu, která mi vyrazila dech : „měním názor na Fiaty“.

 

Hodnocení :

Plus : Motor, poměrně tichý chod, design, vnitřní prostornost, ukládací prostory, levný servis

Mínus : Dlouhý chod spojky, po nastartování přenos vybrací do kabiny, snadno znečistitelné vnitřní čalounění

 

Závěrem : Po testu máme najeto 116 000km. Kromě pravidelných servisních prohlídek jsem servis nemusel navštívit a žádné poruchy se neobjevili. Naopak Stilo velmi překvapilo pohodlím, uspořádáním interiéru, kde je spousta odkládacích prostor a vše je velmi přehledné, a rozhodně i designem. V kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami Stilo vážně vypadá dobře a leckdo se za ním i otočí. Fiat mě skutečně přesvědčil, že je opředen pouze fámou o své nízké kvalitě a skutečnost je trochu jiná.

  • test
  • test
  • test
  • test
  • test
  • test
  • test
 
  • Autor: Jan Hofmann
  • Datum vydání: 03. 04. 2010
  • Počet přečtení: 6890
created by smicer & bena | administrace | AutoHosi © 2010